Alla inlägg under juli 2012

Av Veronica Nyström - 31 juli 2012 12:56

Igår hämtade vi vår lilla kisse. Hon är uppvuxen i Roma med sin mamma och syster. Hon är en supermysig, lugn, trefärgad liten kisse på 13veckor. Blandning mellan bondkatt och nån till, dom visste inte riktigt vad hanen var för ras. Hon har ett plattare ansikte än en vanlig bondkatt. Hon är söt som socker. Hon fick äran att sussa mellan mig och Robert inatt, och det skötte hon galant :)

Sååå himla mysigt med en liten kisse i huset. Hon kommer även få en kompis v.33 Katthemmet vill att man helst tar två katter eftersom dom är så små. Så det blir en till liten krabat. En långhårig, svart hona. Lääängtar! :) Hon är lite mer busig än denna vi har nu. Och det går ju hem hos karln i huset ;)


Idag orkar jag inte mer än att ligga i soffan och kolla OS i fälttävlan. Vi hade en supermysig kväll igår med massa folk och grillning. Det var riktigt kul att få sitta och skratta en stund.

Ikväll skall vi nog åka och kolla Så mycket Burgsvik med några andra. Just nu vill jag bara ligga kvar hemma och inte göra någonting, men det hinner ännu ändra på sig. Reload!!!


Jag sitter även och funderar på mitt företag väldigt mycket. Hur jag skall kunna gå vidare och utveckla mig mer utan att det behöver kosta pengar. Eller jag vet vad jag vill men orken att ta tag i det finns inte riktigt. Jag vill men inte hjärnan.

Någon som har några bra tips på hur jag skall gå tillväga??!!   


   







Av Veronica Nyström - 30 juli 2012 10:25

Det har varit en tung helg... Jag vill så gärna vara ute i Fårösund och umgås med pappa och göra vanliga saker där ute, men oj så jobbigt det är att gå runt i mammas saker. Alla planer hon hade med huset. Hon ville göra en walk in closet till alla hennes kläder. Eftersom hon och pappa bodde på två stället ett längre tag så blev det att dom hade två garderober oxå. Vilket ledde till kaos av massa kläder när dom flyttade hem. Hon ville även göra en bastu, eller göra iordning lilla toan. Hon ville göra iordning smårummen så vi alla kunde komma ut och bo när vi ville. Och allra helst hennes trädgård. Vad hon älskade den! Hennes fristad.


Medans jag gick runt i hennes trädgård bland hennes blommor och växter, igår, kunde jag inte hålla mig, tårarna bara rann och rann. ÅÅÅÅÅååååhhh jag blir så arg. Varför VARFÖR??? Varför vår fina mamma!!

Hon som aldrig gjort någon/något ont!


Hon var så full av liv och glädje  


Rättvisan har iaf visat sig för sista gången! Jag undrar vart fan den tog vägen?! Eller vad den där jävla Gud tog vägen. Vad fan är man med i den där jävla kyrkan för! Och varför skall man tro på något som sviker en?!

Varför valde livet just mamma?? Var det för dåligt för henne att de var tvungen att ge henne en bättre plats?? eller vad??!! Eller är detta ett straff till oss??


Jag kan ju säga att jag har tappat lite medkänsla och tar ingenting för givet längre. Jag kommer inte att hålla inne på saker jag känner att jag måste få ur mig. Om det är rätt eller fel, ja ärligt så just nu skiter jag i det! Jag kommer inte ringa eller höra av mig till folk bara för att livet/världen tycker att jag skall göra det. Jag kommer inte vara den som alla andra vill att jag skall vara. Jag vill vara den jag vill vara! Jag vill ge en bit av mig själv till människor jag vill ha i min närhet.

Hårda bud men den dagen livet visar mig rättvisa och medkänsla DÅ kanske jag kommer tänka om! Jag kommer att ta för mig saker utan medkänsla, jag kommer ta beslut som vissa kanske inte gillar, jag kommer se demonerna i ögonen och säga buu!


Nu skall vi till katthemmet och kolla ut en eller två fina små kattungar som skall flytta in i fågelsången:)


Tack å hej!



Av Veronica Nyström - 28 juli 2012 23:01

Jag saknar dig mamma! Varför kan du inte bara vara här nu? Har varit på Fårösunds marknad idag och åkt vattenskidor med Elin&Emil, Robert och pappa.Men ingen mamma:( Du är så otroligt saknad!! Tårarna bara rinner ner från min kind när jag ligger i rummet bredvid ditt och pappas. Allt påminner om dig. Allt!! Alla dina planer du hademed huset. Fan mamma, vad jag saknar dig!!! <3

Av Veronica Nyström - 28 juli 2012 09:59

Vaknade av ett sms imorse att DET FÖDDES EN LITEN KILLE imorse!!!   Tjohoo!

Hoppas allt gick bra  


Gick upp och tog en prommis på ca.50min Skönt! Jag har alltid gillat morgonpromenader. Fattar inte varför jag gör det oftare. På min promenad hann jag tänka en del och började se min vår från ett annat perspektiv. Jag började fråga mig själv. Varför jag egentligen var sjukskriven? Vad var egentligen orsaken? Var jag utbränd eller var jag bara otroligt vilsen? Funderar ännu lite på det och ja... Jag var nog otroligt vilsen. Jag hade nog tappat kontrollen över mitt liv. Vad JAG ville. Vilka vägar JAG ville gå. Jag har levt alldeles för länge med att leva upp till alla andras förhoppningar och jag har alltid varit alla andra tillags. Har aldrig riktigt kunnat säga nej. Utan glidit med och glömt bort vad jag själv ville göra.

Jag ville så mycket med allt och det blev fan bara pannkaka av det. För jag lyssnade aldrig på min egen magkänsla. Jag gjorde det jag trodde alla andra ville att jag skulle göra och lyssnade inte på mig själv.


Iof var jag rätt trött hela tiden och det surrade i armarna på nätterna och jag glömde saker hela tiden. Glömde bort när jag skulle träffa vänner, glömde bort att beställa hem rätt varor på jobbet, glömde bort vad och vilka jag egentligen rådde om. Jag tappade värdet av livet.


Jag fick gå till en KBT terapeut. Vilket har hjälpt mig en bit på vägen. Att kunna prata med någon som inte dömde mig, att kunna öppna upp sig för någon helt främmande och faktiskt prata om livet utan att hon skulle dömma mig och säga till vad som är rätt och fel. För vad jag inser är att det finns inget rätt och fel bara en sjukhelsikes massa olika vägar att gå, och att den ena vägen kan vara mörk,lång, kurvig och svår att ta sig igenom men det går, kanske tar lite längre tid bara eller en annan väg som är ljus och hur enkel som helst att ta sig igenom. Men är det den rätta?? Ja du det vet man aldrig förän man prövat. Den må vara enkel men är det de du vill? Enkel, oproblematisk och väldigt ensidig. Eller är du en person som vill ha lite utmaning i livet? En person som vill ha lite problem att lösa och gillar när det är lite kurvigt. För jag tror att går man en kurvig väg lär man sig uppskatta bra dagar när man har dåliga dagar.


Så summa av kardemumma så tror jag inte jag var utbränd utan jäkligt vilsen. Och det gjorde ju inte saken lättare när det hände massa jobba saker på vägen. Företaget gick inte som jag hade hoppats på, hästbekymmer, dumheter av mig och att mamma blev sjuk. Trodde jag nådde botten när jag insåg att jag behövde sjukskriva mig för utmattnings depression. Nej det skulle hända fler saker. Så nu idag kan jag säga att jag nådde botten den 10juli, när mamma somnade in. Där insåg jag hur jag skulle fortsätta att leva mitt liv. När man får leva så nära döden så hinner man fundera och tänka en hel del på sitt eget liv och vad/vem som är värt något.


En förändring sker inte på några månader utan det kan ta upp till 7 år(har jag läst mig till).

Och jag är påväg att göra min livstilsförändring och inser att jag måste ha tålamod. Och det tänker jag ha för det liv jag haft dom senste 3-4 åren, så vill jag verkligen inte leva.


Några mål jag har detta år:

1. Utveckla mitt företag

- Vill jobba 25% med massage och 25% med något mer, te.x Hälsoprofilbedömningar.

- Hitta en bra och billig lokal, med en area på 1mil runt Visby, helst Stenkumla.

2. Träna 3-4 ggr i veckan

3. Gå ner 6-8kg

4. Ta dykarcert. i Mexico (6dec-21dec)

5. Fler parmiddagar :)


Låter rätt rimligt va? :) Jag är nöjd!

  








Av Veronica Nyström - 27 juli 2012 20:31

Nej nej inte jag nej... :P

En av mina närmsta vänner har sin BF idag och haft massa förvärkar hela dagen. Det är så häftigt! Hon skall föda sitt andra barn, förhoppningsvis ikväll, inatt, imorn eller ja kanske om en vecka...vem vet! Jag hade inte möjlighet att vara närvarande vid hennes första barn men nu är jag det och det är en riktigt häftig känsla. Att sin bästa vän skall bli tvåbarnsmamma inom kort! Såååå avis!!!!


Du kommer fixa det galant. Det är jag helt övertygad om Jennie


Sänder all min kraft och kärlek till dig och din familj!!! U go girl  


 


Av Veronica Nyström - 27 juli 2012 17:17

Idag vaknade jag vid 10.30 Fast inte så konstigt när jag somnade vid 03.00 inatt. Hade en sån där jobbig "tänkarnatt". Låg och funderade på allt och inget. Ja mestadels mamma såklart. Efter jag skrivit inlägget om begravningen, såg jag två avsnitt Sex and the city, sen somnade jag som en stock.


Dagen idag har annars varit bra. Vi har målat staket och badat i gropen i Träkumla. Efter badet tog jag cykeln hem och Robert åkte för att ta emot ett gäng grabbar som skulle spela paintball. En straffsexa tror jag det minsann va:) Stackars killen! :P Ja, gifter man sig i smyg då får man tydligen skylla sig själv. Hehe!


Jag var medbjuden att gå på Kallis med brudarna, men jag känner inte riktigt för det idag. Var ute en sväng i onsdags och hade grymt skoj, så det får räcka. Va bakis hela torsdagen, orkar inte ha en till bakisdag just nu. För imorn drar vi till Fårösund för en heldag med pappsen, Elin, Emil och Robert, vi skall gå på Fårösunds marknad, åka vattenskidor, käka middag och kolla Deal på kvällen. Skall bli grymt skoj!! Det är våra släktningar som spelar i Deal. Och skäms på mig som aldrig sett dom! Skäms Virran!!

Dom är grymma har jag hört, så det kan nog bli en sväng om där på dansbanan:)


Har jag sagt att jag älskar min trädgård? Det gör jag verkligen! Här får ni en inblick på hur det ser ut. Vi har en rätt stor trädgård så det tar ett tag för mig att få ordning på den. Och som ni vet är det fasiken inte billigt med blommor och växter. Just nu älskar jag mitt trädgårdsland:)


   

     

   

         




Ikväll skall jag ha en kväll för mig själv, sex and the city och snacks =) Robert skall in och göra stan med grabbarna.  

Jag älskar Sex and the city filmerna så nu tänkte jag faktiskt även dra igenom hela serien oxå för den har jag inte sett, bara några få avsnitt. Älskar sådana tjejfilmer :) Jag gillar deras liv, deras fyra olika liv med fyra olika personligheter.


Btw vi skall kolla katt på måndag!!    






Av Veronica Nyström - 27 juli 2012 00:55

Måndag den 23/7 begravdes en av världens underbaraste människor. Min mamma. Det var en ljus och fin begravning med mycket kärlek. Det kändes i luften, som prästen sa. Jag har funderat ett tag på hur jag skall skriva om begravningen. Det har känts otroligt jobbigt och snurrigt. Klockan är nu 01,00 på natten till fredag och jag kan inte sova. Tänker på mamma. Saknar henne så otroligt! Vill bara att hon skall komma tillbaka. Hon var mitt allt! Min underbara mamma. Den kärleken hon gav oss, det var helt fantastisk.

 


Begravningen gick i Änglagårds tecken. I filmerna Änglagård finns så fin musik som vi ville använda. Det sjöngs två psalmer, 248 Tryggare kan ingen vara och en till som jag inte kommer ihåg nu vad den heter, kanske va det Härlig är jorden? hmm dumt att inte komma ihåg det. Sen sjöng Natalie, Elins vän ifrån Karlskrona, 2 sånger, Gabriellas sång som hon skrev om till Mauds sång och Dit där rosor aldrig dör. Det var otroligt fint, och inte ett öga var torrt.

Jag höll även ett litet tal om mamma. Vilket var riktigt nervöst och jobbigt. Fast efteråt kändes det bra. Jag tog mina syskons råd och såg till att den stunden var min och mammas och att jag skulle läsa sakta med lite uppehåll så alla kunde ta in vad jag sa.

Är stolt idag att jag klarade av det även om hjärtat mitt höll på att kliva ur kroppen. Både pappa och Robert höll mina händer strax innan jag skulle gå upp, och det lugnade mig lite.


Det var så fint i kyrkan. Alla stora fina blommor och ljus. Allt var perfekt! Det gick i ljusrosa, vitt och grönt. Precis så som mamma var, ljusrosa och full av liv.


Efter kyrkan åkte vi alla ner till restaurang Utsikten för fika. Vi blev ca.100st till fikat och tror det kan ha varit uppemot 130st i kyrkan.

Det var samma sak på fikat, ljust och enkelt. Det bjöds på 2 sortes kakor,1 bulle och jordgubbstårta. Smaskens!

Prästen läste upp några telegram och några höll tal om mamma och deras minnen med henne. Väldigt fint!


På kvällen beställde vi hem pizza allihopa i familjen. Gott och skönt att slippa laga mat. Resten av kvällen degade vi i soffan och pratade om mamma och hennes tokigheter :)


Du är så otroligt saknad mamma! Varför gick det så fort och varför kunde vi inte fått lite mer tid med dig? Känns som det är så mycket jag vill berätta till dig. Jag kunde aldrig hålla mig för att berätta saker till dig. Du fick höra allt om mig. Allt! Du lyssande alltid på mig och hjälpte mig med alla möjliga problem. Jag kunde alltid ringa dig, även om du var på jobbet. För då sprang du så stolt runt med ditt Headset. Du kände dig som en riktigt affärskvinna när du fick använda den. Haha... 

Du älskade verkligen ditt jobb! Du älskade att få bestämma och styra över folk. Det kunde du allt. Farhad berättade på begravningsfikat när du brukade ringa honom när du var upprörd över något som hänt på jobbet. Och du bubblade på och sen sa han, Känns det bättre nu? Jaaa, brukade du säga. Hahahaha... Jag kunde verkligen se det framför mig! :) Du gillade verkligen Farhad. Du pratade ofta om han. Och när ni blev hembjudna till han och hans flickvän. Det pratade du om ofta. Och din chef Lisa. Du hade verkligen hittat det du ville hålla på med. Du hann tillochmed få din fasta tjänst och riktigt bra betalt. Du var så orolig över det när du blev sjuk. Men upp till fastlandet skulle du för att skriva kontraktet.


Och upp skulle du till Västerås när Jossan tog examen. Då var du riktigt dålig men upp skulle du. Du var så jäv*a envis morsan.


Dagarna går och det går upp och ner. Försöker passa på att göra saker när humöret är okej. Har ännu lite jobbigt med att planera framåt. Men från att bara orka planera en-två dagar framåt kan jag nog sträcka mig till 4-5dagar nu :) Jag älskar egentligen att planera! Ni skulle ha sett min kalender när jag var sjukskriven!! Haha, den var tokfull av grejer jag skulle göra fast jag var ledig.... Skall skanna in en veckas planering så skall ni få se :P


Långt inlägg men skönt att få skriva av sig.



Saknar denna tokmorsa! <3

 






Av Veronica Nyström - 25 juli 2012 13:54

 

I will never Be afraid again

I will keep on fighting

Till the end


I can walk over water

I can fly

I will keep on fighting

Till I die


   


Samlar ännu kraft att skriva om begravningen...



Ovido - Quiz & Flashcards