Direktlänk till inlägg 26 augusti 2012

Kafferep i Fågelsången?

Av Veronica Nyström - 26 augusti 2012 11:20

Har haft en jobbig och rolig vecka. Det roliga har varit jobbet. Det var skolstart i tisdags. Sååå himla roligt att träffa alla barn igen. Dom är ju helt underbara! Och det har gått jätte bra med mig och Elias(killen jag har hand om). Vi har börjat lära känna varann och jag vet på ett ungefär hur han fungerar nu. Så första veckan fick han to.m 2 guldstjärnor i sitt häfte:) Få se hur nästa vecka blir..

  Sen sprang vi blodomloppet i torsdags. Och jag sprang ca.3,5km av 5km, mycket nöjd!! Har liksom inte tränat på hur länge som helst, och då snackar vi månader! Jag och Marica hade sällskap hela vägen, riktigt skönt! Tack för draghjälpen vännen!! :) och hoppas din helg har varit grym ;)


Jag & Lillan


Träffade även en PT i onsdags. Nu är det fasiken dags att komma igång med träningen. Vi pratade om hur,vad och varför jag vill träna. Satte upp lite mål och nu väntar jag bara tills imorn då han satt ihop ett träningsschema med mycket bålövningar då jag måste få styr på min rygg. Ja jag hoppas ju kunna tappa några kilon oxå ;P Hehe... 

 

Sen till det jobbiga... Jag har varit jätte ledsen den senaste tiden. Saknaden av mamma har varit enorm. Den känns så deffenitiv nu. Att hon är borta. Att hon inte finns längre. Jag har heller inte känt hennes närvaro speciellt mycket. Den försvann lite efter jag drömde om henne. Har heller inte drömt något om henne:( Varje gång jag pratat om min saknad av henne har jag börjat gråta och det går inte att hålla tillbaka gråten längre som jag kunde förut. Jag och pappa har pratat en del om mamma och så. Det har varit jätteskönt.

Jag mår inte dåligt på det sättet bara väldigt ledsen. Och det två helt olika saker! Klart jag mår dåligt över att hon inte finns men det är inte samma sak som att må dåligt över dåligt psyke eller dåligt humör. Utan jag är bara så ledsen. Förstår om det är svårt för er runt omkring att handskas med det. Jag är fortfarande snurriga, tokiga & glada Virran men just nu är hon bara väldigt ledsen inte nere utan ledsen. Jag testar mig fram på olika plan hur mycket jag orkar och hur mycket jag klarar av att handskas med utan känna mig helt slut och ledsen.

  Jag har haft en del massager i veckan, både i Stenkumla och Fårösund och det har faktiskt funkat bra. Gick även upp lite tidigare igårmorse för att hjälpa en tjej i fotbollslaget med hennes stela lår, och det gick bra :)

Jag tar mig sakta men säkert uppåt.

 

Har funderat ett tag på att ha ett stort kafferep hemma hos oss i Fågelsången för hela familjen och släkten. Eller kanske ett knytis kafferep, vad tror ni om det?!!   

   Sitta och fika och snacka massa strunt om allt här i livet. Ja kanske kramas och prata lite MammaMaudminnen, ja vad vet jag, det är fritt fram att prata och göra vad man vill...

Tror jag skall genomföra det!!

 

                                                  

Trevlig söndag!!   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards