Direktlänk till inlägg 30 augusti 2012

Jobbig resa

Av Veronica Nyström - 30 augusti 2012 20:13

Usch vilken jobbig resa detta är...


Idag var vi, jag, pappa och Elin, hos Onkologen (Visby lasaretts canceravd) på en återträff för att gå igenom lite vad som hänt och prata lite om det. Läkaren ville oxå kolla av hur vi mådde och hur vi tar oss i genom vardagen. Vi gick även genom mammas alla journaler. Jobbigt men ändå skönt, känns lite som en del i bearbetningen. Vi läste journaler från första besöket som var 29april till sista dagen, 10juli. Kändes som vi fick några svar på varför det gick så fort. Hon hade rätt mycket cancer i magen :( Och den hade verkligen skenat iväg riktigt fort! Vi spekulerade hur mycket som helst och ville liksom få svar på massor, men det gick inte att få svar på allt. Jätte svårt för läkarna att säga exakta orsak till varför just mamma och varför det gick så fort...


Det var jobbigt och känslosamt för oss att vara där nere och prata om allt. Det är så svårt att förstå att hon är borta. Det är så svårt att förstå att hon inte kommer stå med öppna armar och krama om en nästa gång man är i Fårösund. Det är så otroligt overkligt!



Men trots allt så rullar dagarna på och vi måste ju fortsätta att leva. Även om det ofta kommer bakslag så kämpar vi vidare och går till jobbet, skolan och träning. 

För den som inte har varit i samma sits är det kanske svårt att förstå hur tufft det är. Bara för att vi är på jobbet betyder det inte att vi mår bra eller vi har glömt vad som hänt. Utan vi försöker bara att inte gräva ner oss helt under den svarta mörka jorden. 


Vi syskon har fått en jätte fin kontakt. Så skönt att bara kunna ringa och prata skit eller prata mamma. Jag och Dennis satt nyligen i 1h och snackade om allt mellan himmel och jord! :) Vilken underbar bror jag har!! <3


I helgen åker vi upp till Sollentuna för lite kvalitetstid med hela familjen. Skall bli sååååå mysigt! På lördagkväll vankas det även kräftskiva i Sjösta´n    yammiiiii


Och eftersom jag har börjat träna på gymmet så drar jag och lillsis en sväng till Sats gym på lördagmorgon för att svettas lite! Nice  Måste ju hålla igång ;)


Jag gillar min vardag just nu... Jobb på skolan mellan 07.45-12.30 Gym vid 13.00 el. 17(beror på när jag har massagekunder) och mellan 1-3 massagekunder om dagen och helt lediga fredagseftermiddagar!!! Kvällarna går åt till massa mys med katterna, laga god mat, prata lite med vänner, blogga och såklart mys med min Robert<3 


Visst jag gråter hit och dit med men det kommer jag nog göra ett tag framöver. :/


Har varit lite slö på att blogga, men det skall liksom passa att sitta en stund och orka skriva. Det är en aningens tungt ibland att skriva här. Men oxå lättande för själen..



Nu är det läggdags! Nya tag imorn... SOV GOTT

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards