Direktlänk till inlägg 27 juli 2012

Begravningen

Av Veronica Nyström - 27 juli 2012 00:55

Måndag den 23/7 begravdes en av världens underbaraste människor. Min mamma. Det var en ljus och fin begravning med mycket kärlek. Det kändes i luften, som prästen sa. Jag har funderat ett tag på hur jag skall skriva om begravningen. Det har känts otroligt jobbigt och snurrigt. Klockan är nu 01,00 på natten till fredag och jag kan inte sova. Tänker på mamma. Saknar henne så otroligt! Vill bara att hon skall komma tillbaka. Hon var mitt allt! Min underbara mamma. Den kärleken hon gav oss, det var helt fantastisk.

 


Begravningen gick i Änglagårds tecken. I filmerna Änglagård finns så fin musik som vi ville använda. Det sjöngs två psalmer, 248 Tryggare kan ingen vara och en till som jag inte kommer ihåg nu vad den heter, kanske va det Härlig är jorden? hmm dumt att inte komma ihåg det. Sen sjöng Natalie, Elins vän ifrån Karlskrona, 2 sånger, Gabriellas sång som hon skrev om till Mauds sång och Dit där rosor aldrig dör. Det var otroligt fint, och inte ett öga var torrt.

Jag höll även ett litet tal om mamma. Vilket var riktigt nervöst och jobbigt. Fast efteråt kändes det bra. Jag tog mina syskons råd och såg till att den stunden var min och mammas och att jag skulle läsa sakta med lite uppehåll så alla kunde ta in vad jag sa.

Är stolt idag att jag klarade av det även om hjärtat mitt höll på att kliva ur kroppen. Både pappa och Robert höll mina händer strax innan jag skulle gå upp, och det lugnade mig lite.


Det var så fint i kyrkan. Alla stora fina blommor och ljus. Allt var perfekt! Det gick i ljusrosa, vitt och grönt. Precis så som mamma var, ljusrosa och full av liv.


Efter kyrkan åkte vi alla ner till restaurang Utsikten för fika. Vi blev ca.100st till fikat och tror det kan ha varit uppemot 130st i kyrkan.

Det var samma sak på fikat, ljust och enkelt. Det bjöds på 2 sortes kakor,1 bulle och jordgubbstårta. Smaskens!

Prästen läste upp några telegram och några höll tal om mamma och deras minnen med henne. Väldigt fint!


På kvällen beställde vi hem pizza allihopa i familjen. Gott och skönt att slippa laga mat. Resten av kvällen degade vi i soffan och pratade om mamma och hennes tokigheter :)


Du är så otroligt saknad mamma! Varför gick det så fort och varför kunde vi inte fått lite mer tid med dig? Känns som det är så mycket jag vill berätta till dig. Jag kunde aldrig hålla mig för att berätta saker till dig. Du fick höra allt om mig. Allt! Du lyssande alltid på mig och hjälpte mig med alla möjliga problem. Jag kunde alltid ringa dig, även om du var på jobbet. För då sprang du så stolt runt med ditt Headset. Du kände dig som en riktigt affärskvinna när du fick använda den. Haha... 

Du älskade verkligen ditt jobb! Du älskade att få bestämma och styra över folk. Det kunde du allt. Farhad berättade på begravningsfikat när du brukade ringa honom när du var upprörd över något som hänt på jobbet. Och du bubblade på och sen sa han, Känns det bättre nu? Jaaa, brukade du säga. Hahahaha... Jag kunde verkligen se det framför mig! :) Du gillade verkligen Farhad. Du pratade ofta om han. Och när ni blev hembjudna till han och hans flickvän. Det pratade du om ofta. Och din chef Lisa. Du hade verkligen hittat det du ville hålla på med. Du hann tillochmed få din fasta tjänst och riktigt bra betalt. Du var så orolig över det när du blev sjuk. Men upp till fastlandet skulle du för att skriva kontraktet.


Och upp skulle du till Västerås när Jossan tog examen. Då var du riktigt dålig men upp skulle du. Du var så jäv*a envis morsan.


Dagarna går och det går upp och ner. Försöker passa på att göra saker när humöret är okej. Har ännu lite jobbigt med att planera framåt. Men från att bara orka planera en-två dagar framåt kan jag nog sträcka mig till 4-5dagar nu :) Jag älskar egentligen att planera! Ni skulle ha sett min kalender när jag var sjukskriven!! Haha, den var tokfull av grejer jag skulle göra fast jag var ledig.... Skall skanna in en veckas planering så skall ni få se :P


Långt inlägg men skönt att få skriva av sig.



Saknar denna tokmorsa! <3

 






 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards