Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Veronica Nyström - 9 juli 2012 19:25

Imorgon får mamma åka hem till Fårösund :) Läkaren och vi bestämde att det var dags att ta hem mamma. Hon måste få lugn och ro och hitta ny stark energi. Och det enda stället är just hemma i sitt hus och sin trädgård. Vi hoppas att hon skall pigga på sig så hon orkar lite mera cellgifter. Men chansen är liten men vi hoppas iaf!! För vi skall kämpa ändå!!


Så jag, pappa och Robert åkte ut en snabbis till Fårösund i eftermiddags och fixade i sovrummet för där skall dem sätta in en sjuksäng till mamma. Sen skall hon även få en handikapp toalett och lite småfix, rullstol och rampar(som robert skall bygga) så det skall bli så enkelt som möjligt för henne och oss.


Det skall även ordnas med hemtjänst, sjuksyrror, läkare, dropp, mediciner...Ja allt. Så imorgon tar vi alla våra pick och pack och flyttar ut till Fårösund. Jag har så underbart snälla svärföräldrar, vi får lov att låna deras husbil att sova i. TACK Bert och Lisa!! <3

Dennis och Jossan kommer hem på onsdag. Elin och Emil kommer oxå bo där ute. Morfar och Inga är redan där. Mormor är på plats. Annika och Saga kommer imorgonkväll. Helt underbart!!! Hoppas Marit med familj kan komma ut så ofta dem kan oxå! Pappas bror med familj bor ju där ute, skönt! Vår farfar och mammas vänner är oxå nära. Grannar. Pappas syster med familj. Ja alla.


Pappa har sovit hos mamma igårnatt och skall även sova där inatt. Skönt! Dagarna går i ett och det känns som man lever i en bubbla, en grötig och geggig bubbla. Finns liksom ingen vardag, inget fungerar. Vadå räkningar, huset, städa, tvätta, hjälp.... Hur orkar man, Hur gör man??? Vad gör man?? Jaha är det sol idag eller regnar det eller....... Det bara snurrar. 

Mitt blodtryck är sjukt lågt, det svartna för ögonen, snurrar i skallen, händerna domnar ofta bort. Tycker det är förbannat läskigt när det blir mörkt och dags för sängen... Vill inte!!! Robert har tagit ut semester en vecka tidigare, vilket är sååååå skönt och tryggt för mig. Vad hade jag gjort utan han?!!  Han är helt underbar <3


Hemfärden beräknas till imorgon eftermiddag! Mamma får åka ambulans ut. Helt underbart att dem kan avvara en ambulans till mamma mitt i sommarn sådär! Tack sjukvården!! (får berömma dem ibland)


Måste bara säga oxå att alla mammas sjuksystrar, undersköterskor, läkare och sjukgymnasten har gjort ett fantastisk jobb med mamma!! Dem har varit helt underbara med mamma!! Finns vissa undantag men dem skickade vi ut på en gång:P Ibland skall man inte bråka med Veronica. Det var en period förra vecka jag styrde och ställde med läkarna, sjuksyrrorna... Lite skoj va det. Men jag ville ju bara att mamma skulle ha det bra. Jag ville att hon bara skulle få massa positiv energi av alla. Och med lite fix och trix så fick hon det fantastisk bra!!! Nu hoppas jag vi får ihop en bra grupp med hemtjänstpersonal, sjuksystrar och läkare. Det kommer nog gå kanonbra!!


Ikväll har jag fixat det sista i landet, fått upp en ställning till mina sockerärtor(Robert varit så snäll och fixat), vattnat och fixat här hemma. Robert är och kitesurfar. Han är ju helt tokig i äventyrsgrejer och nya utmaningar. Frågan är hur länge han tycker detta är skoj?? Tills han kan det tillräckligt bra? Och det är säkert rätt snart :P hehe... Jag låter han hållas! ;)


Då hoppas vi på en ytterligare lugn natt med mycket sömn!!


Puss och dröm sött!!








Av Veronica Nyström - 9 juli 2012 09:50

Morgonen började med att jag fick ett sms av pappa att mamma sovit hela natten, hon hade varit upp en gång på toa. Det kändes lite lugnande iaf. Hoppas hon nu vilar upp sig så hon orkar det hon har framför sig.

Dagen igår var omtumlande. Mamma mådde väldigt dåligt igår och hade dumma tankar:/ Förstår att hon mår skit och känner sig så skör och att hon inte har mycket ork.  Men det skulle ju kännas konstigt om hennes kropp skulle ge upp pga förstoppningen. Det vill vi ju verkligen inte. Vi hoppas att nu när hon fått tömma sig att hon kan fylla på med ny energi och ork.


Jag, Elin och vår kusin var på hopptävling igår på dan. Kul att kolla lite hästar igen! :) Sen åkte vi ut till stallet i Lummelunda och hälsade på Anna och barnen. Tydligen hade en av de nya hästarna sparkat ihjäl deras hund Halloween:( Usch...

Efter det åkte jag hem och sov en stund. Blev väckt av Robert som tyckte vi skulle äta, så vi lagade i ordning mat och åkte ner till pappa på lassis så han oxå skulle få i sig något. Det var uppskattat. Eftersom mamma tycker det är lite jobbigt att gå på toa när vi barn är med henne så blir det bättre att pappa är där med henne. Det gör henne tryggare och det känns skönt!

Idag skall vi träffa kuratorn vid 14.00 sen hoppas jag att mamma kanske orkar med lite besök:) Vill bara vara vid henne! Även om det är sjukt jobbigt att se henne så orkeslös så vill man bara dit och ge henne all styrka man har! Hoppas hon känner den!!


Har precis varit på en promenad i Stenkumla skogen, skall få i mig lite frukost sen blir det ut i landet en stund och rensa ogräs :)


Ha en bra dag!

Kram kram



Ovido - Quiz & Flashcards