Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Hemfärd!

Av Veronica Nyström - 9 juli 2012 19:25

Imorgon får mamma åka hem till Fårösund :) Läkaren och vi bestämde att det var dags att ta hem mamma. Hon måste få lugn och ro och hitta ny stark energi. Och det enda stället är just hemma i sitt hus och sin trädgård. Vi hoppas att hon skall pigga på sig så hon orkar lite mera cellgifter. Men chansen är liten men vi hoppas iaf!! För vi skall kämpa ändå!!


Så jag, pappa och Robert åkte ut en snabbis till Fårösund i eftermiddags och fixade i sovrummet för där skall dem sätta in en sjuksäng till mamma. Sen skall hon även få en handikapp toalett och lite småfix, rullstol och rampar(som robert skall bygga) så det skall bli så enkelt som möjligt för henne och oss.


Det skall även ordnas med hemtjänst, sjuksyrror, läkare, dropp, mediciner...Ja allt. Så imorgon tar vi alla våra pick och pack och flyttar ut till Fårösund. Jag har så underbart snälla svärföräldrar, vi får lov att låna deras husbil att sova i. TACK Bert och Lisa!! <3

Dennis och Jossan kommer hem på onsdag. Elin och Emil kommer oxå bo där ute. Morfar och Inga är redan där. Mormor är på plats. Annika och Saga kommer imorgonkväll. Helt underbart!!! Hoppas Marit med familj kan komma ut så ofta dem kan oxå! Pappas bror med familj bor ju där ute, skönt! Vår farfar och mammas vänner är oxå nära. Grannar. Pappas syster med familj. Ja alla.


Pappa har sovit hos mamma igårnatt och skall även sova där inatt. Skönt! Dagarna går i ett och det känns som man lever i en bubbla, en grötig och geggig bubbla. Finns liksom ingen vardag, inget fungerar. Vadå räkningar, huset, städa, tvätta, hjälp.... Hur orkar man, Hur gör man??? Vad gör man?? Jaha är det sol idag eller regnar det eller....... Det bara snurrar. 

Mitt blodtryck är sjukt lågt, det svartna för ögonen, snurrar i skallen, händerna domnar ofta bort. Tycker det är förbannat läskigt när det blir mörkt och dags för sängen... Vill inte!!! Robert har tagit ut semester en vecka tidigare, vilket är sååååå skönt och tryggt för mig. Vad hade jag gjort utan han?!!  Han är helt underbar <3


Hemfärden beräknas till imorgon eftermiddag! Mamma får åka ambulans ut. Helt underbart att dem kan avvara en ambulans till mamma mitt i sommarn sådär! Tack sjukvården!! (får berömma dem ibland)


Måste bara säga oxå att alla mammas sjuksystrar, undersköterskor, läkare och sjukgymnasten har gjort ett fantastisk jobb med mamma!! Dem har varit helt underbara med mamma!! Finns vissa undantag men dem skickade vi ut på en gång:P Ibland skall man inte bråka med Veronica. Det var en period förra vecka jag styrde och ställde med läkarna, sjuksyrrorna... Lite skoj va det. Men jag ville ju bara att mamma skulle ha det bra. Jag ville att hon bara skulle få massa positiv energi av alla. Och med lite fix och trix så fick hon det fantastisk bra!!! Nu hoppas jag vi får ihop en bra grupp med hemtjänstpersonal, sjuksystrar och läkare. Det kommer nog gå kanonbra!!


Ikväll har jag fixat det sista i landet, fått upp en ställning till mina sockerärtor(Robert varit så snäll och fixat), vattnat och fixat här hemma. Robert är och kitesurfar. Han är ju helt tokig i äventyrsgrejer och nya utmaningar. Frågan är hur länge han tycker detta är skoj?? Tills han kan det tillräckligt bra? Och det är säkert rätt snart :P hehe... Jag låter han hållas! ;)


Då hoppas vi på en ytterligare lugn natt med mycket sömn!!


Puss och dröm sött!!








 
 
Ingen bild

Nettan

10 juli 2012 07:29

Hej kära du! Vi kommer så ofta vi kan. Du är helt fantastisk Veronica! Din styrka och ditt mod är verkligen beundransvärt. Om Maud orkar så kommer vi ut snart. Elise kan nog ge henne lite solsken och glädje :) Krama familjen!! Vi tänker på er hela tiden och vi är här om ni behöver något! Kraaaaam <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards