Direktlänk till inlägg 22 juli 2012

Dagen innan

Av Veronica Nyström - 22 juli 2012 12:00

Haft en mysig morgon för mig själv då Robert haft Paintball. Det var allas våra galna Dalhemsbrudar som var där och spelade. Eller delar av dom iaf. Hoppas dom hade skoj!


Själv passade jag på att klippa gräset, diska och packa i ordning inför morgondagen. Medans jag klippte gräset snurrade tankarna hela tiden. Jag försöker tänka framåt och hur hösten kommer se ut med företaget, träning, mexicoresan, ja livet i övrigt....men det går inte jag orkar inte tänka längre än morgondagen, möjligen till tisdag... Känns som imorgon är dagen D. Efter den kan jag börja planera framåt. Eller jag hoppas det iaf. Att det skall släppa lite. Förstår inte hur folk orkar leva tiden mellan bortgången och begravningen. Det känns som att man kastas ut för ett stup. Antingen ramlar du hårt och träffar marken och kroppen känns platt, omtumlad och galet ledsen, eller så vaknar du precis innan smällen och inser att du drömt och kroppen känns okej bara lite jobbiga känslor efter.

Ena stunden är man ledsen andra stunden orkar man tillochmed gå på stan och träffa folk. Jag var ute och drack lite vin med Jessi i fredags. Vilket var otroligt mysigt. Men det tog väldigt mycket på mina krafter. Jag hade laddat så mycket innan så jag skulle orka utan bli ledsen och ha energi hela kvällen. Det visade sig i lördags(igår) då jag var ledsen och helt slut hela dagen. Men uppskattar kvällen med Jessica oerhört mycket! <3


Ibland är de jobbigt att träffa alla vänner och bekanta, för man vet inte hur dom kommer reagera, eller hur jag kommer reagera när jag träffar dom. Skönast då är att gömma sig, dra täcket över huvudet och drömma sig bort till något land där mamma lever.

Så om ni undrar varför jag inte orkar träffas är det bara för jag behöver lite mer tid att komma tillbaka till livet. Just nu samlar jag ALL energi till begravningen.

Ni som hör av er, ni skall veta att jag uppskattar verkligen att ni hör av er. Fortsätt med de, för snart orkar jag, snart :) Och jag kommer behöva er mer än nånsin framöver!


Snart livet, snart är jag tillbaka! Måste bara säga farväl till min älskade mamma först. En sak till... Jag vet att Du kommer följa varenda steg jag tar mamma. Jag känner din närvaro hela tiden!   


Kram!



 
 
Ingen bild

Mauds faster Ewa

22 juli 2012 16:54

Tänker så mycket på Er och Maud. Det känns så overkligt men är ju ändå sant. I morgon, ta hjälp av Mauds kärlek till Er och allas innerliga känslor för Er! Kram !

 
Ingen bild

Lisa

23 juli 2012 19:28

Hej igen . Det var en fin o vacker ceremoni i kyrkan. Du/Ni hade som vanligt gjort allt med eftertanke. Veronica var får du all kraft från. Du gjorde något helt fantastisk i kyrkan. Den berättelse som du formulerat så vackert var bland det finaste som jag varit med om.
Vi kommer att sakna Maud. Hon gav så mycke positiv energi, glädje, trivsel m.m Det gör du/ni också.
Maud var en fantastisk förebild för många,det vittnade talen på minnesstenen om.
Kan bara vara tacksam för att vi fick lära känna Maud dock blev tiden alltför knapp.
Vi hoppas att hon får det bra som ängeln Maud
Kram från oss

Veronica Nyström

25 juli 2012 15:09

Hej Lisa!
Tack för att ni kom. Jag vet hur mycket ni och jobbet på Kronans betydde för mamma. Hon ÄLSKADE sitt jobb! Hon pratade konstant om det:)
Min kraft hämtade jag ifrån mamma. Och jag kommer fortsätta att hämta den ifrån henne. Hon är en fantastisk förebild!
Vi ville göra begravningen såsom vi vet/tror mamma hade velat ha den. Ljus och lättsam. Finns inga ord som beskriver hur mycket jag saknar henne!
Tack än en gång att ni kom! Du verkar vara en underbar person Lisa. Hälsa Farhad att mamma pratade ALLTID om han. Hon tyckte väldigt mycket om honom!
Många varma kramar från mig och min familj

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards