Direktlänk till inlägg 10 juli 2012

Ängeln Maud

Av Veronica Nyström - 10 juli 2012 18:11

 


Fina fina mamma. Hon orkade inte mer. Vad hon har kämpat. Först mot sin förra sjukdom och nu den här. Men den här gången orkade hon inte kämpa emot. Den blev för tuff för henne. Den tog alla hennes krafter. Men hon kämpade så gott hon kunde in i det sista.

Vi var alla där, runt omkring henne. Dennis var ett samtal bort bara. Vi satt där och höll hennes hand, några höll hennes ben. Hon somnade så lugnt och fridfullt. Pappa höll hennes huvud när hon inte orkade hålla i det själv. Kunde inte ha blivit ett finare avslut. Hon hade ingen smärta, ingen oro. Hon bara va. 


Vilket hålrum du har lämnat mamma. Hur skall vi kunna fylla ut det? Saknar dig mamma! Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan som en glad, sprallig, målinriktad, jobbgalen, stark, härlig och en enormt kärleksfull kvinna, vän, syster, barn, fru och mamma!! Du var så ivrig med att få barnbarn, du var på mig jämt. Men det hann du inte med, förlåt! Vi skall jobba på det, jag lovar!!! :) Du kommer att få se dom en vacker dag. 


Min underbara mamma! Jag sa det till folk att hade du inte varit min mamma hade du varit min tvilling. För vi var så otroligt lika, i allt vi gjorde. Val i livet, envisa, galna, jobbtokiga, och inte tala om utseendet, ja allt! Du kommer att leva vidare i mig och mina syskon. Det finns en bit av dig i oss alla. Vi kommer ta hand om pappa Thomas. Vi lovar! Du behöver inte vara orolig över det :)

Du fick på dig din vita fina klänning med blommor på och en rosa kofta. Det är okej va? Jag vet hur mycket du tyckte om den. Imorgon får du även ett par vita leggins och lite smycken också. Du kommer bli så fin.


Vi saknar dig mamma  

 
 
Ingen bild

Lisa

10 juli 2012 19:58

Vill inte ha detta besked, vill inte, vill inte. Det får inte vara sant.Att livet kan vara så här. Tankarna går bara runt runt i huvudet. Det gick för fort. Kramar i massor till alla

 
Ingen bild

Anna M och Sara L

10 juli 2012 21:23

Vi tänker på dig,,<3 kramar från oss

 
Ingen bild

Mona i Umeå

10 juli 2012 23:04

Ååh, så jobbigt för er alla, vi hade ingen aning om detta ! Våra tankar är hos er, även fastän vi aldrig setts ! Ta hand om varann, kramar i massor till er !

 
Ingen bild

carina wiberg

10 juli 2012 23:31

Helt ofattbart att få detta bud av Tomas . Vi var i Fårösund , vid Åke och Maud , konstigt att vara vid så nära och gemensamma vänner just då. Vi tände ljus och plockade nya rosor till en bukett att ha på bordet. Tankarna och samtal, var enbart hos er alla denna kväll... mitt i sorgen hittade vi många fina minnen som vi delat under åren som vi fortsätter att bevara . Många styrkekramar från oss alla familjerna Wiberg-Hultquist

 
Ingen bild

Josse

11 juli 2012 06:51

Älskade Virre. Det är med stor sorg och smärta jag läser dina ord, men ändå lättnad att Maud fick somna in i lugn och ro. Tänk vilken underbar familj att ha omkring sig.
Stor kram

 
Ruth

Ruth

11 juli 2012 17:41

Lider med er. RIP Maud.

Det är så svårt att förlora någon som står en nära, en värre om det inte beror på en hög ålder. Det är en svår tid och dagar ni har gått igenom. Själv så har jag också fått leva med cancer på nära håll, 2 av mina systrar har avlidit i magcancer, en tredje syster fick bröstcancer men klarade det, själv så har jag opererat bort både äggstockar och livmoder pga. cancersporer. Allt detta har tagit hårt på mig och min familj.

Tänk på att nu slipper er mamma lida mera och mår bra nu där hon befinner sig, men ack så tungt för er.
Mamma är inte borta, hon har bara gått i förväg, kom ihåg alla fina dagar, kärlek och stunder hon gav er.

Eftersom din blogg är rätt ny så har jag läst alla inläggen och i ärlighetens namn så har jag fällt flera tårar. En gripande berättelse som väckte många minnen inom mig själv.
Livet går alltid vidare och tiden stannar inte upp även om det känns så nu.

En STOR tröstekram till er alla i denna svåra stund och tiden framöver.

http://bernamis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marianne

12 juli 2012 11:06

Det är svårt att skriva ner alla känslor som kommer över en när man tagit emot ett sådant otroligt sorgligt bud. Det kom som en chock för mig/oss. Maud var med oss under en härlig SPA-helg i februari uppe i Mora och bidrog med sin spralliga, glada, pigga personlighet och hon ville att nästa SPA-träff skulle bli på Gotland. Hon berättade stolt om sina fina barn och det är till er i familjen som våra tankar och tröst nu går. Jag vet att Maud är med oss och hon kommer alltid att vara det. Ta hand om varandra! Många varma kramar från oss: Helen, Laila, Marita, Lillan, Madde och Marianne

 
Ingen bild

Micke & Ali / Milah

12 juli 2012 22:07

Vi beklagar er förlust, det finns inga ord att beskriva hålet efter en människa som stått er så nära.
Ni är i våra tankar härborta. Varma kramar från trion i Denver. Tan väl hand om varandra!

 
Ingen bild

Kollega

13 juli 2012 19:57

RIP Maud, fick beskedet idag. Fattar inte nånting. Du sa inte att det var så allvarligt, kanske du inte visste heller.

Veronica Nyström

13 juli 2012 21:11

Vi visste inte att hon skulle dö. Vi trodde in i det sista att hon skulle fixa det här. Men vi visste att hon inte skulle bli helt frisk. Sen är det nog en försvarsgrej ifrån vår sida, man vill inte riktigt ta in och tro att hon inte skulle klara sig. Jätte svår situation! Sen valde jag att inte skriva allt in i minsta detalj. Ville ni veta mer kunde ni ha ringt.

 
Ingen bild

Veronica

13 juli 2012 23:15

Hej Veronica, fick höra om din blogg idag och vad som hänt.... jag vill bara säga att jag tänker på er alla.... Älskade Maud...vila i frid <3

 
Ingen bild

Madde Erlandsson

14 juli 2012 10:28

Tänker jättemycket på Er i er sorg! styrkekramar från familjen Erlandsson i Utbunge

 
Ingen bild

Jana

15 juli 2012 14:15

Hej, jag brukade jobba med din mamma ibland. Det är med gråten i halsen jag läser din blogg. Hon var verkligen en inspirationskälla för oss alla på jobbet. Bara hennes närvaro höjde stämmningen och gjorde oss på glatt humör. Kommer alltid minnas Maud. Trodde aldrig hon skulle lämna er/oss.. hon var så stark/envis/glad och igång. Stor sorg men med många glada minnen. Tänder ett ljus för henne ikväll som minne... kan tyvärr inte komma på minnesstunden.. Styrkekram till er alla och tack för att du delar med dig i bloggen!

 
Ingen bild

Katja

17 juli 2012 11:24

Hej Veronica! Jag har jobbat med Maud under en period för ca två år sedan och har svårt att förstå att denna livsglada och energisprudlande människa inte finns kvar ibland oss. Fick beskedet igår och visste inget om sjukdomen. Jag känner att jag känner dig lite grand, Veronica, genom berättelser från Maud. Det gick inte att ta miste på hur mycket hennes familj betydde för henne. Jag tyckte att det var tråkigt att förlora henne från Stockholm och apoteket där vi jobbade tillsammans men det var så klart helt rätt beslut att flytta hem till er igen! Jag tänker på er hela familjen och hoppas att ni finner styrka hos varann! Varma hälsningar från Katja, fd kollega

 
Ingen bild

majsan

21 juli 2012 10:47

hej Veronica jag sitter och läser allt du har skrivit om din underbara mamma tårarna bara trillar du är så otroligt stark precis som din mamma tänker på er alla hälsa pappa många kramar Majsan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards