Direktlänk till inlägg 1 juli 2012

Tankar

Av Veronica Nyström - 1 juli 2012 20:47

Tankar som snurrar just nu...


Varför fylls mammas lungor hela tiden? Kan de va så att nu när hennes buk är proppfull med vätska att det går upp i lungorna? Varför kör hennes tarmar hela tiden? Kan det va så att hon har fått cancer i tarmen oxå? Varför får vi inga svar ifrån Karolinska på hennes prover? Blir ju orolig. Vill ju att hon skall få sina cellgifter nu, så den inte sprider sig mer. Varför pratar hon hela tiden i sömnen? Jo jag förstår att det har med morfinet att göra... Men det är läskigt när hon inte kan skilja på dag/natt, vaken/sover, morgon/kväll, verklighet/dröm. Visst lite roligt är det och många skratt har vi fått men innerst inne vet vi ju att det inte är bra och allt inte stämmer.


Dom testade att gå ner i morfindosen men det gick inte. Hon fick mer ont nästan på en gång:( I och försi så gick dom från 17 till 13. Så nu skulle dom testa grad 15. Hon sover iaf gött om nätterna, det är vi tacksamma för! :)


Pratade med pappa för en stund sen och dom hade tydligen haft en riktigt bra dag i Fårösund. Mamma hade vandrat runt i sin trädgård med kryckorna, i 1h!! Härligt :)  Grannarna hade också hälsat på. Mysigt för både mamma och pappa att få ha en "vanlig" dag. Visst hon hade sovit till och från men bara att få vara hemma måste ju ha varit helt underbart!! Lite ny energi   


Imorn blir det kontorstid för min del. Och ta igen allt missat hemma. Man glömmer liksom bort sin egen vardag. Men det är okej! Jag gör bara det jag vill för tillfället. Som min terapeut säger, jag måste lära mig köra min egen buss. Och det är vad jag gör just nu :) Jag gör det jag vill och vad min magkänsla tycker är bra. 


Nu blir det fotboll. EM final Spanien-Italien!


Trevlig söndagkväll




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards