Direktlänk till inlägg 15 augusti 2012

Examen och Jobb!

Av Veronica Nyström - 15 augusti 2012 15:09

Haft en fullbokad helg i Stockholm. I fredagsmorse flög jag upp till Stockholm för att avsluta min utbildning. Det blev tre tuffa dagar med Näringslära, KBT och personlig utveckling. Och allt handlade om cancer, vad du bör undvika för att inte få cancer etc... Och välfärdssjukdomar och överst Cancer. Hmmm jag som hoppades på en lugn och skön helg utan att behöva tänka på cancer och mamma. Men så blev det icke!

 

Först blev vi informerade om vad du bör äta för att undvika cancer, sen pratade vi om cancer som sjukdom. I lördags hade vi KBT och det vänder ju upp och ner på ens värld :S Där handlar det mycket om dig själv och hur Du vill leva. Så när vi gick ifrån skolan i lördags skulle alla skiljas och byta jobb :P

Vi var även ute och käkade på Texas Longhorn med klassen, mycket trevligt!!

Och slutligen i söndags skulle vi berätta om oss själva, vart vi står idag, vad vi gör och hur vi mår för att sedan berätta våran framtidsvision. Då brast det för mig. Jag tokgrät och hyperventilerade. Blev så galet ledsen. Kändes som allt kom ut. Jag hade håll mig i två dagar sen orkade inte min kropp längre.

Fast det var rätt skönt efteråt, eller nja jag var rätt tömd kan man säga. Och det va inte slut där inte.... Nej sen satt vi oss alla i en ring, och vi är ca. 40-50pers i klassen med stockholmsklassen, då skulle vi berätta för alla om vår teckning vi ritade för ca.10 månader sen. Det slöt med att alla satt och tjöt åt varandras berättelser och alla berättade hur mycket alla skulle sakna alla. Phuuuuu...... Jobbig helg med andra ord!!


Söndagskvällen tillbringade jag med morfar,Inga, Elin och Emil i Sollentuna. Inga hade lagat en smarrig middag, mums!! Tråkigt att Elin var sjuk bara för Annika och Saga skulle varit med men båda skall springa midnattsloppet och ville inte bli sjuka. Förståeligt! Hoppas jag får träffa dom snart<3


Och i måndags blev det shopping på IKEA, me like!!!! Blev lite nya sängbord, ett skrivbord och lite annat smått och gott 

       


Slutligen igår började jag jobba på Guteskolan igen. Nu som fritidspedagog. Skall bli intressant och se om jag fixar att jobba under massa folk. Inte bestämma. Jag är rätt van med att styra och ställa på jobbet. Har liksom inte riktigt kunnat "bara" jobba vanligt. Om ni förstår vad jag menar?! Har jag börjat på ett nytt jobb har jag alltid sett till att ta på mig massa fler arbetsuppgifter. Tror jag gillar tanken att vara oumbärlig :P Gillar att ha koll på allt! Gillar att styra över vad jag skall göra. Har alltid haft ett behov av att utvecklas och oftast så fort som möjligt. Så nu skall vi se om jag fixar att "bara" jobba vanligt och inte ta på mig massa fler uppgifter, utan jobba under min mentor Marianne och mina chefer. Just det glömde berätta att jag skall jobba med en kille som har Asperger. Han är 10år och skall gå om 3:an. Jag skall vara hans assistent. Bara det skall bli kul att se hur jag kommer utvecklas med den uppgiften. Älskar utmaningar och detta kommer bli en riktigt stor sådan!! För det som kommer sättas mest på spel är mitt tålamod, och för den som känner mig är jag inte så bra på att ha tålamod :P hehe...


Ikväll hämtar vi den andra katten!! Vi kallar den svarta faran, Hahahaha! Den var helt tokig när vi var och hälsade på sist. Skall bli kul att se hur hon funkar med Gizmo!


Blider kommer på nya kissen!






 
 
Ingen bild

Josse

17 augusti 2012 19:02

Hm, en Kalla på bilden från IKEA, kan det stämma? Ja du behöver ju en ny... ;)

Veronica Nyström

17 augusti 2012 19:37

Hahhaa jaaa det var ju "någon" som hade dö på min... :P

 
Ingen bild

Lisa

19 augusti 2012 09:37

Ok betyder det att du är helt klar med din kurs?
Det är ju fantastisk efter allt du gått igenom.
Grattis!

Veronica Nyström

19 augusti 2012 20:53

Ja!! Tack Lisa:) Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards