Direktlänk till inlägg 9 augusti 2012

orkeslös och rädd....

Av Veronica Nyström - 9 augusti 2012 11:25

Kommer jag att klara det här? Kommer jag att klara av att börja jobba 100% igen? Kommer jag fixa helgen i Stockholm, sista helgen med skolan? Kommer jag att orka?


Jag är rädd, rädd att misslyckas. Rädd att jag inte fixar det här....


Idag är ingen bra dag. Vaknade med tårar i ögonen och klump i halsen. Gråter hela tiden, vill inte finnas till idag... Vill bara krypa ner under täcket igen. Idag orkar jag inte.


Känt mig så stark och glad de senaste dagarna. Jag har sett fram emot att börja jobba och att livet skall börja på riktigt. Men igårkväll brast det. Jag blev jätte ledsen och fick massa jobbiga känslor, oros känslor. Är jag redo? Kommer jag fixa nya jobbet, eller kommer jag vara snurriga virriga virran och göra pannkaka av allt. Jag är rädd att det skall bli som förut och det vill jag inte!


Har jag tagit vatten över huvet??


Jag vill bara att det skall bli bra





 
 
Ingen bild

Lisa

9 augusti 2012 15:01

Oj det där lät inte bra. Tänk inte så mycket. Gör nåt som du tycker om. Läs en bok eller se en fin film. kanske baka en kaka eller inte baka så kommer jag och fikar eller så fikar vi på stan du bestämmer.

 
Ingen bild

Nettan

10 augusti 2012 08:24

Undrar om vi tog fram det ur varandra för jag hade en precis likadan dag igår :( massa tårar kom det. Men en sak är jag helt säker på, du kommer att klara det! Det kanske blir jobbigare än tidigare men du är så duktig så ingenting kan hindra dig! Du är nog den starkaste och klokaste jag vet :) kraaaam N

Veronica Nyström

10 augusti 2012 23:02

Jag uppskattar verkligen vår mysiga kväll i onsdags! Det var så skönt att få prata med dig. mer av sånt!!
Vi fixar det här tillsammans! Vi alla har våra problem och sorger. Du vet vart du har mig! Du kan alltid ringa mig!! Stor kram fina kusin

 
Ingen bild

Hediye Aslan

10 augusti 2012 10:10

Hej, Veronica!
Jag vet; att den som vet vad som är bäst för dig, är du själv. Men jag tycker att du ska tillåta dig själv att vara ledsen utan att känna ångest. Att du är ledsen, sorgsen och orklös är helt okej. Men när du gör det ska du alltid tänka på att oavsett vad så kommer du att klara det. Du kommer att lyckas för att du är Mauds dotter. Lika stark. Planera inte allt för mycket utan ta några dagar i taget. Våga ta ett steg framåt sen om du känner obehag kan du bara backa ett steg. Jag tror att du har flera bollar i luften för att det är det som inspirerar och pushar dig framåt, som mamma.
Du besitter en enorm kompetens och vilja att hela du sprutar energi. Använd det och våga göra fel. So what! Bara du mår bra :-)
Det är helt okej att göra fel eller misslyckas. Jag tycker att det är väldigt bra att du kan visa dina känslor så tydligt både för dig själv och för din omgivning. Då kan du/ni/vi bearbeta det hela bättre. Du inspirerar mig verkligen. När jag var och hälsade på mamma på Gotland var vi och åt lunch på ett fikställe som du jobbat på och skapat mat menyn. Du skulle ha sett hur stolt hon var. Tråkigt att du inte var kvar där för att då hade jag fått chansen att få träffa och lära känna dig. Jag vet i alla fall att du är fruktansvärt duktig på att laga mat :-)
Tips! Baka Mauds saffranspannkakor, bjud hem någon närstående som du gillar och prata med. Njut! Mmmmm va gott!
Jag önskar dig en härlig dag där allt blir så som du vill. Tack för att du skriver, tack för att du skriver om vår kära Maud! Hälsa mamma.
Kram Hediye

Veronica Nyström

10 augusti 2012 22:58

Du verkar vara en helt fantastisk person, önskar jag oxå fått träffa dig!! Du är välkommen till Gotland när du vill:)
Låt oss kämpa tillsammans. Stor kram!

 
Ingen bild

Ann Godart

10 augusti 2012 21:02

Hej.
Du har mitt nummer. Jag lovade dig att om du behöver så ring! Det var ett löfte som jag gav dig. Det håller jag.
Kramar
Ann

Veronica Nyström

10 augusti 2012 22:57

Tack Ann. Jag har tänkt några gånger att jag skulle ha ringt dig men smärtan jag får i kroppen när jag tänker på mamma är för jobbig just nu. Men jag vet och känner att jag kan ringa dig när jag är redo:)
Tack för att du var en sån fin vän till mamma!
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards