Direktlänk till inlägg 8 augusti 2012

Golf, 60årig bröllopsdag och rensning utav mammas kläder & smink

Av Veronica Nyström - 8 augusti 2012 11:22

Förra torsdagen var vi och spelade golf på Suderbys, jag, Elin,Emil, pappa, Robert och Alexandra, vår kusin, var oxå med och slog lite. Skoj för henne!! Gick förbannat bra för mig måste jag säga. Även Elin gjorde bra ifrån sig för att vara första gången på en golfbana! Btw.... JAG VANN! :P Jag sänkte mitt hcp oxå, grymt!

     


I söndags firade vi Roberts mormor och morfars 60åriga bröllopsdag. Helt fantastiskt!! Allan kom i sin frack han haft på sig på deras bröllop. Helt magiskt! Föll en å annan tår må jag säga. De var så vackra!

Kvällen avnjöts av en tre rätters middag i Bert och Lisas underbara uterum. (Vill oxå ha uterum!!!) Mellan varmrätten och efterrätten fick vi lyssna och se när Gunhild berättade och tog fram saker ifrån deras bröllop och även brudbukett och brudklänning från hennes mammas bröllop som ägde rum för 80år sen!!! Sjukt, men oj så kul att få se att hon sparat sin brudbukett och dikter från deras bröllop. Hon visade mig, tydligt, deras bröllopslakan och hennes mammas bröllopslakan som hon och hennes mamma hade sytt inför bröllopsnatten. Hon la dem så snyggt över mig och la en hint om att - Jaa snart är det väl dags?! Hahahaha... Mmmm sa jag och tittade på en förskrämd Robert :P Hehe... Nej jag vill inte gifta mig ännu, vill spara lite roligt till framtiden och jag har en önskan att mina egna barn skall vara med och vara brudnäbbar:)


 

  kärlek


Igår plockade jag och Elin med mammas kläder och smink. Bilfärden ut till Fårösund va riktigt tung, grät å grät... Men väl ute så gick det hur bra som helst. Jag och Elin höll sams oxå!! Trodde det skulle bli lite fajt iaf, men icke :P Vi kunde bete oss! Hehe...

Jag säger bara MY GOOOOD va kläder hon hade! Jag och Elin fyllde våra bilar plus att vi fyllde 4 svarta sopsäckar till, till bättre ändamål+ en till som vi tänkte slänga(Bh:ar och trosor mm..) och en stor hög som hennes syster skall få gotta sig i :) Vi rensade inte garderoben inne i sovrummet, pappa ville vänta med den. Kan förstå han, jobbigt om allt bara försvinner på en gång.. Lite i taget.. När vi stod där mitt uppe i alla hennes kläder, hon hade ju kvalitet på kläderna oxå, inge skit här inte, kände vi för en stund att hon var där. Hon satt där på en stol och bara skrattade åt oss och sa - Nu tjejer, varsågoda, som ni tjatat på mig om mina kläder. Nu är dom era! :) Vi kände hennes närvaro så tydligt, helt fantastisk känsla


Dagarna går fortfarande upp och ner, fast mestadels upp. Det kommer stunder då man är helt slut. Man känner sig nere och ledsen, och tankarna bara snurrar i huvudet. Varför just mamma??!!    

När dom tankarna kommer brukar jag försöka bara tillåta dom komma och låta mig själv bli ledsen och gråta. Jag tror det är bäst att göra så. För hur skall jag annars kunna gå vidare. Att hålla det inom sig, ojoj jäklar vad jobbigt! Nej hellre gråter jag floder för en stund för att sen gå vidare och tänka positiva tankar. Och tänka att vi gjorde allt vi kunde och hon har det bra där hon är nu!   

Hon är ju faktiskt med oss hela tiden eller iaf jag känner det   


Jag fick ett sms för någon vecka sen av en vän, hennes mamma gick bort hastigt för ett antal år sen, och hon skrev glöm inte bort att prata med din mamma, hon finns i din närhet hela tiden. Tack för den lilla upplysningen, den kommer jag ta med mig genom livet!


Åhh just det... Ikväll kommer Nettan, Peteris och Elise. Peteris skall hjälpa oss att tapetsera i ett av rummen där uppe! Jag har, eller vi har, bestämt att vi skall flytta in i rummet mitt emot. Det är mycket ljusare, större fönster och ett skönare rum med bättre känsla. Hoppas på att kunna sova bättre. Det har varit dåligt med god sömn, även träning!, de senaste 3 månaderna:S


Så om jag skall leva som jag lär då måste det hända någonting och det är NU! Började dagen med gröt, en cykelrunda och skolarbete. Nu skall det bli ändring på slappar vardagen! Köpte träningskort på Form Fitness igår oxå, så nu jäklar!!


See u in the gym   




Nu skall det ätas fisk och grönsakspudding med curry. Mums!!








 
 
Ingen bild

Lisa

9 augusti 2012 10:11

Oj vilket bra kort du fick på firarobjekten! Jo tack det blev både lite historia och andra trevligheter. Tack själva för Er medverkan till en minnesvärd kväll.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards