Direktlänk till inlägg 4 augusti 2012

Livet är en bergochdalbana

Av Veronica Nyström - 4 augusti 2012 13:55

  

Igår var en gnäll och gråtdag... Ibland går det liksom inte att hejda sig. Gör om gör rätt.


Jag fick iaf en kväll för mig själv, det är jag otroligt tacksam för!


Dagarna börjar oftast bra, mest för att när vi vaknar ligger det en liten kisse och väntar på oss utanför dörren. Och oftast så vaknar Robert först och släpper in Gizmo till mig så sussar vi vidare nån timme till. Sååå mysigt med katt!!! Vi fick nog turen med oss med Gizmo, för hon är så otroligt lugn, snäll, enkel och mysig. Självklart är hon busig oxå men bara när Robert är hemma... Konstigt va?! :P Hon har än inte rivit ner några krukor eller pissat/bajsat någon annanstans än sin kattlåda, jo hon bajsade bredvid en gång. Men sooo det kunde varit värre!


Idag har vi varit på stan och handlat present till Roberts mormor och morfar, dom firar 60årig bröllopsdag imorn    Helt underbart att dom varit tillsammans och gifta så länge! Tror det blir middag i Träkumla. Det ser jag fram emot!!


En fråga jag ställt till mig själv det senaste halvåret, året..... Är jag för gammal för fyllefester på landet eller fyllefester i övrigt??

Sen jag kom hem från Australien har jag valt bort alkoholen rätt rejält pga att det höll på att skita sig mellan mig och Robert och mitt övriga liv pga den. Nu känner jag inte för att festa så mycket utan väljer hellre mina tillfällen. Och det stack i folks ögon i början men nu har det nog lugnat ner sig. Men som sagt jag blir sällan bjuden längre på fester. Vad beror det på? Är jag inte lika galen och rolig nykter? Blir jag inte den som dansar på bordet och håller låda på festerna, är jag inte välkommen då? Jag fick faktiskt det rakt upp i ansiktet en gång av en gammal vän. - Du är ju så rolig på fyllan. Och sen hörde jag inge mer om den kommande festen. Jag var inte bjuden för att jag valde bort alkoholen!


Jag känner heller inte för att gå på en fest där jag knappt känner folket, ibland kan det vara skönt att komma på en sådan fest men inte nu. Jag har fullt schå med att ha tid för mina närmsta vänner. 

Sen är jag tillsammans med en översocial kille som älskar sådana fester och tillställningar! Och hur kul är det för honom om jag skall gå nykter och hack i häl på honom under hela kvällen? Han får ut mer av kvällen och festen om jag stannar hemma.


Hmmm kanske blev lite mera gnäll, men känner att jag måste få skriva av mig om det här för det tynger mig.


Nu skall jag dricka mitt nybryggda, fruktiga, livliga Zoegakaffe och kolla sex and the city... IGEN!   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Ovido - Quiz & Flashcards