Direktlänk till inlägg 26 juni 2012

Många inlägg på en dag..

Av Veronica Nyström - 26 juni 2012 19:34

Vill få ur mig så mycket.... Efter att ha skrivit dessa inlägg känner jag mig rätt nöjd och lite lättad i bröstet. Tårarna rann en stund när jag la upp en bild på mamma i det första inlägget. Jag frågar mig själv hela tiden, kommer vi kunna få se henne så glad och pigg igen??

Stenen eller geggan som jag kallar det har inte riktigt släppt ännu men det beror nog mest på att jag inväntar ett besked ifrån lassis hur det har gått med mammas röntgen på lungorna och den ev. operation hon skulle göra för att klistra ihop facken i lungorna så dom inte skall fortsättas att fyllas med vätska. E är hos mamma nu. Pappa va där i nättras då mamma hade en jätte tuff natt. Så vi skickade hem pappa så han får vila upp sig och samla ny energi. För det är vad vi behöver göra nu. Samla massa positiv energi som vi kan överföra till mamma. Vi måste hjälpas åt. Jag är oerhört glad att jag har möjligheten att få vara tillgänglig för mamma hela tiden. eftersom hon stängde oss ute vid hennes tidigare sjukdom så känns det sååå skönt att få vara med henne nu. Vi vill ju bara hjälpa henne. 


E´s roll har blivit kosten, hon har läst massor om kost för människor som drabbats av cancer. Jag, jag kör min massage(mitt yrke), försöker få in lite andning med hjälpa av yogan och även pusha henne till att komma igång med träningen. D´s roll är hans lugn och klokhet. Vår allas trygga famn. Pappa är ju mammas man och älskare. Han pussar och kramar och gör allt för henne. Fixar och donar med hemmet och ser till att om hon nu får komma hem att det finns rätt säng och rätt förutsättningar för henne att kunna ha ett någolunda normalt liv i hemmet. 

Vi alla gör vårt yttersta för att vi skall lyckas ta oss igenom denna sjukdom också!!

Vi kommer aldrig att ge upp. ALDRIG!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Veronica Nyström - 22 april 2013 21:39

Du är så saknad mamma                        Vill så gärna bara kunna ringa å prata med dej.... Vill berätta allt roligt som händer i mitt liv just nu. Du hade älskat en viss person som jag träffat:) Jag drömmer oft...

Av Veronica Nyström - 15 mars 2013 10:49

Vad menas det med att vara naken? Är det när man klär av sig naken på fyllan på en fest eller klär av sig när man skall duscha... Eller vad menas med att vara naken egentligen?? Det kan också vara när man visar sitt rätta jag. Och hur läs...

Av Veronica Nyström - 24 december 2012 12:58

    God Jul fin mamma                 Farmor         ...

Av Veronica Nyström - 23 december 2012 15:22

This is me   SIXX:AM- Skin ~~~ Paint yourself a picture of what you wish you look like Maybe then they just might feeling ounce of your pain Come in to focus step out of the shadows it´s a loosing battle There´s no need to be ashamed...

Av Veronica Nyström - 4 december 2012 10:59


       Mammas 50årsdagstårta(kronans droghandels färger) & en mindre nöjd mamma i skidbacken ;)   Mamma iväg med sina vänninor i Sälen, tror jag. Och hon skulle ju alltid spexa till de! Pappa inviger växthuset.     Bas...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards